צור קשר/הצעת מחיר

תמיכה טכנית : 03-7214020
טלפון מכירות : 03-7214000

איבדתם את כושר העבודה – מה עושים?

1555406756

איבדתם את כושר העבודה – מה עושים?

כולנו צריכים לעבוד למחייתנו, רוצים לפרנס את משפחותינו ולדאוג לצרכים הכלכליים שלנו בעצמנו, החל מתשלומי חשבונות שוטפים וכלה בחוגים לילדים. רובנו נוטים לחשוב על העבודה כעל שגרה מובנת מאליה ומתכננים לעזוב אותה רק כאשר נצא לפנסיה, ואף אחד לא רוצה לחשוב על מצב לא נעים כמו תאונת עבודה או מחלה קשה שבעקבותיה לא נוכל להמשיך לעבוד.
אלא שאובדן כושר עבודה יכול לקרות לכל אדם, בכל גיל, בכל מצב רפואי ובכל עבודה שהיא. הוא עלול לאבד את יכולתו לעבוד בין אם באופן חלקי או מלא, לצמיתות או לזמן מוגבל, באותה עבודה בלבד או בכל עבודה אחרת. מצב כזה עשוי לגרום לפגיעה משמעותית ביכולתו של אדם להשתכר ולהתפרנס, לפגוע באיכות החיים שלו ושל האנשים הקרובים לו, לאלץ אותו לשכור עו"ד אובדן כושר עבודה ולתבוע פיצויים – ודלכן חשוב לדעת מה קורה במצב כזה, ולו רק כדי להיות מוכנים לכל צרה שלא תבוא.

סוגים שונים של אובדן כושר עבודה

חברות הביטוח מציעות לנו מספר רב של ביטוחים הקשורים לאובדן כושר עבודה, וחשוב לשים לב לאילו תנאים מפורטים בפוליסה על מנת שניתן יהיה לדעת האם ניתן לממש אותה. למשל, פוליסות ביטוח מסוימות מגדירות אובדן מלא של כושר העבודה במקרה שבו האדם איבד 75% ומעלה מיכולתו לעסוק במקצועו או במקצוע אחד המתאים לכישוריו והשכלתו, ובין 25% ל-75% יוגדר אותו אדם כבעל אובדן חלקי של כושר העבודה.
פוליסות ביטוח אחרות עשויות להגדיר אחוזים שונים וכן תתני אבחנות כמו שיפור במצב מאובדן כושר עבודה מלא לאובדן כושר עבודה חלקי ולהיפך – וכדאי להכיר היטב את המספרים וההגדרות כדי לדעת האם אפשר לממש את הפוליסה בעת הצורך.

תביעת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה

במצב בו חלילה עברתם תאונה או חליתם במחלה ואיבדתם באופן חלקי או מלא את יכולתכם לעבוד, באפשרותכם להגיש תביעת אובדן כושר עבודה כנגד חברת הביטוח על מנת לממש את הפוליסה. מוטב לעשות זאת בסמוך ככל האפשר למועד האירוע ולכל היותר שלושה חודשים לאחריו, ולצרף מסמכים רפואיים שניתנו לכם על ידי הצוות הרפואי או על ידי מומחה תעסוקתי.
אלא שאז אתם עלולים לגלות שחברת הביטוח לא ממהרת לשלם את המגיע לכם: תחילה היא תבחן את כל המסמכים הרפואיים שתציגו בפניה, לעיתים תבקש חוות דעת נוספת מפי רופא מומחה לבחירתה, ויש אפילו מקרים בהם היא תדחה את התביעה בתואנה שהנסיבות אינן תואמות בדרך כלשהי את תנאי הפוליסה – ובמקרה כזה אל לכם לומר נואש. לעיתים עדיין יש מה לעשות, ובאפשרותכם לשכור את שירותיו של עו"ד אובדן כושר עבודה בעל ניסיון שיסייע לכם במיצוי זכויותיכם על פי חוק – כגון על ידי תביעה משפטית או דרכים אחרות.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

אורך חופשת לידה החדשה ותנאיה

אורך חופשת לידה החדשה ותנאיה

אורך חופשת לידה החדשה ותנאיה:מה השינוי העיקרי בחוק ?על פי התיקון החדש בחוק עבודת נשים מיום 22/3/10, עובדת בוותק של שנה במקום העבודה או אצל אותו מעסיק, זכאית לשהות בחופשת לידה במשך 26 שבועות במקום 14 שבועות כפי שהיה קודם (בתוספת זכות הארכה שהייתה בתנאים מסוימים).בעבר - רק בוותק של מעל…

למאמר המלא >
דמי הבראה 2016

דמי הבראה 2016

דמי הבראהמאת עו"ד עדי ינקלביץ התעריף המעודכן במגזר הפרטי עודכן ל 374 ₪ ליום הבראה (החל מ- 7/2014). עורכת דין עדי ינקלביץ' המתמחה בדיני עבודה סוקרת את השאלות העיקריות בנושא זה: בהתאם לצו ההרחבה בדבר השתתפות המעביד בהוצאות הבראה ונופש (להלן גם: צו ההרחבה הכללי במשק), זכאי כל עובד לתשלום…

למאמר המלא >
עובד ביצע סליקה של כרטיסי אשראי של לקוחות ורכש מכשירים סלולריים יקרים

עובד ביצע סליקה של כרטיסי אשראי של לקוחות ורכש מכשירים סלולריים יקרים

עובד חברת פלאפון ניצל את גישתו למאגר הנתונים של החברה ורכש במרמה על חשבון הלקוחות מכשירי אייפון יקרים, במטרה למכור אותם ולהרוויח בונוסים על עסקאות.  את הכסף קיבל על ידי סליקה של כרטיסי אשראי בעסק. העובד הודה במעשים והורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה, זיוף והונאה, גניבה והפרת אמונים בתאגיד. בית משפט…

למאמר המלא >

מעוניין בהצעת מחיר?

התקשרו 03-7214000

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם