צור קשר/הצעת מחיר

תמיכה טכנית : 03-7214020
טלפון מכירות : 03-7214000

זכויות ומיסים ששכירים צריכים להכיר

1565174432

בקצב החיים המסחרר לא תמיד יש זמן לעצור את המרוץ ולבדוק מה מגיע לכם בתור שכירים. העבודה מסביב לשעון ויש גם משפחה, חיים אישיים ורבים נרתעים מהמנגנון הבירוקרטי.
אבל למה להפסיד כסף כשאפשר להרוויח? אספנו עבורכם מידע חיוני בכל הנוגע להטבות מס והתנהלות נכונה מול רשות המיסים. שכירים, ממשו את הזכויות שלכם ודעו למי לפנות בסיטואציות בהן נדרשת מעורבות של עו"ד מיסים. מנקודות זיכוי ועד הפקדות לקרן פנסיה.

מהעלמות מס ועד החזרים

עולם המס הוא עולם מסועף עתיר חוקים ותקנות שמתחדש ללא הרף וההתנהלות בו חייבת להיעשות במודע לפקודות המס השונות. הבעיה היא שרבים מוצאים את עצמם בסיטואציות שונות חסרי אונים בנוגע להתנהלות הרצויה מול הרשות בין אם מדובר בחשד לעבירות מס טכניות או מהותיות ואפילו קושי לקבל החזרי מס. ידע זה כוח ובזירת המס קיימות פרוצדורות המאפשרות לכם גם לתקן עיוותים וטעויות כמו למשל, נוהל גילוי מרצון המאפשר להגיש דוח מאומת ומתוקן בעקבות דוחות שגויים או כסף שלא דווח לרשות המס בתהליך מקוצר ואפילו אנונימי, כל מקרה לגופו.

ההחזר שעושה הבדל גדול

עולם התעסוקה הדינאמי והגמיש של היום מעניק לרבים הזדמנות לשלב בין מגוון משרות במקביל או להשלים הכנסה באמצעות עבודה נוספת. אבל כל מקור הכנסה מחייב דיווח באמצעות טופס 116 בצירוף המסמכים הרלבנטיים לאימות ההכנסה. חשוב להגיש תיאום מס בסיומה של כל שנת מס כאשר ניתן גם להגיש תיאום מס מדי שנה בדרך מקוונת בסכום שאינו חוצה את ה-290,196 ₪ היות ומס הכנסה מבצע תיאום אוטומטי לעיתים, יש לבדוק בעקבות התיאום אם אתם זכאים להחזרי מס. כלומר, שילמתם מס גבוה יותר ומגיע לכם החזר כי התחשיב המקורי לא היה נאמן למציאות.

זכותם. נקודה

לא כולם יודעים אבל השירות הצבאי, הגדלת המשפחה, לימודים אקדמאיים ואפילו מקום מגורים עשויים להעניק לכם הטבות מס. מדובר בנקודות זכות המפחיתות כסף מגובה המס שעליכם לשלם. כדי להגיע לסכום המס המדויק בניכוי נקודות הזכות אפשר להשתמש במחשבון של מס הכנסה ולקבל מושג בנוגע לאילו הטבות מגיעות לכם על פי פרופיל אישי ומה שווי הזיכויים. שימו לב שהן מוגבלויות וגירושין מעניקים נקודות זיכוי ועל מנת לקבל הכרה בהטבה עליכם למלא בצורה מדויקת טופס 101 והמעסיק ינכה את שווי ההטבה מגובה המס.

מפנסיה ועד משכנתא – תשלומים שמעניקים הטבות

הפקדה לפנסיה היא היום בגדר חובה, אבל שכירים רבים אינם מודעים לכך שלא רק לעצמאים המפרישים פנסיה מגיעות הטבות במס אלא גם להם. הגדלת ההפקדה מגדילה את הטבת המס ושכיר זכאי למעשה לזיכוי במס הכנסה בגובה של 35% מתוך הסכום שהפריש לביטוח פנסיוני. עם זאת, יש מגבלה של הזכות להטבת מס ואפשר לקבל הטבה נוספת במידה ומדובר בשכיר שמקור הכנסתו אינו מובטח והמעסיק אינו מפקיד לקרן פנסיה. אם אותו שכיר הוא זה שמפריש לפנסיה הוא יוכל לקבל הטבת מס נוספת. לקיחת משכנתא נתפסת כמו התחייבות כלכלית רצינית ובצדק, אבל חשוב לדעת שביטוח חיים שנעשה לטובת קבלת המשכנתא מזכה אתכם בהטבה של 25% מכלל תשלומי הפרמיה וניתן לדרוש אותה גם שש שנים אחורה.

עו"ד המתמחה בענייני מס יוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך מהכוונה מקצועית וייעוץ לפעילות מיסוית תקינה, אינטראקציה נבונה מול רשות המיסים ועד ייצוג משפטי בעת הצורך. פנו לעו"ד מנוסה ומומלץ בעל הכרות רחבה עם ענף המיסים שיוכל להעניק לכם שירות מקיף ומעמיק ביחס אישי.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

האם רשאי מעביד לקבל במקרים מיוחדים דו"ח איכון של הטלפון הנייד של העובד?

האם רשאי מעביד לקבל במקרים מיוחדים דו"ח איכון של הטלפון הנייד של העובד?

רקע לגבי תביעה לתשלום בגין עבודה בשעות נוספות, פיצויי פיטורים עובד הגיש כנגד החברה בה עבד תביעה לתשלום בגין עבודה בשעות נוספות , פיצויי פיטורים אי תשלום עבור הודעה מוקדמת ועוד.העובד עבד במחלקת המכירות של החברה באתרים שונים בארץ במשך כשבע עשרה שנים . לצרכי עבודתו עבד שעות נוספות וכן…

למאמר המלא >
הכשרה במקום העבודה

הכשרה במקום העבודה

הכשרה במקום העבודהמעסיקים רבים שולחים את העובד בתחילת העסקתם להכשרה על חשבונם ובתמורה נדרש העובד להתחייב לעבוד במקום העבודה מספר שנים או לשפות כספית את המעסיק אם מתפטר לפני המועד.יש לזה, כמו לכל דבר שני צדדים: צד העובד וצד המעסיק ואפילו צד שלישי: צד ביה"ד לעבודה.מבחינת המעסיק – הוא השקיע…

למאמר המלא >
מתי זכאי עובד לתבוע ולקבל את זכויותיו מבעלי חברות שהעסיקו אותו

מתי זכאי עובד לתבוע ולקבל את זכויותיו מבעלי חברות שהעסיקו אותו

מתי יכול עובד לתבוע במישרין את בעלי החברות שהעסיקו אותו לאחר שהחברות המעסיקות התגלו כחדלות פרעון או סרבו לשלם עבור זכויותיו הסוציאליות של העובד ?רקע אדם מקים לעיתים חברות ומעביר פעילות מחברה לחברה על מנת לחמוק מחובות לנושים, לעובדים ולרשויות המס. מספר עובדים בענפי השמירה והניקיון תבעו את הבעלים ומי…

למאמר המלא >

מעוניין בהצעת מחיר?

התקשרו 03-7214000

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם