צור קשר/הצעת מחיר

תמיכה טכנית : 03-7214020
טלפון מכירות : 03-7214000

חישוב שעות עבודה: זו הדרך לחישוב מדויק

jbclock

עסקים רבים מגלים כי חישוב מדויק של שעות העבודה לכלל החברה הוא פעולה מאתגרת במיוחד. עובדים שכירים רבים שוכחים להחתים שעון נוכחות כאשר הם יוצאים להפסקה, ופעמים רבות מבקשים מעובד אחר להחתים עבורם אם הם מאחרים למשרד. במאמר זה תגלו את כל הדרכים הטובות ביותר למניעת הונאות ויצירת מנגנון יעיל של חישוב שעות עבודה, תיעוד וביצוע תיקונים בעת הצורך.

הטכנולוגיה לשירותכם

פעם, היינו תלויים בטבלה מודפסת על נייר, שבה העובדים היו רושמים את זמן ההגעה והעזיבה של המשרד. מאז, תוכננו שעוני נוכחות אנאלוגיים עם כרטיסים שהעובד היה מחתים. היום, הטכנולוגיה מתקדמת הרבה יותר וניתן לתעד את שעות העובדים במגוון דרכים.

למשל, ניתן לבצע חישוב שעות עבודה באמצעות שעון ביומטרי, שפועל אך ורק על ידי האצבע או באמצעות זיהוי פניו של העובד. טכנולוגיה מהפכנית זו מונעת זיופים, וגם מאפשרת לבחור אילו עובדים יכולים לעבוד ביום מסוים ולמנוע החתמה של הכרטיס ביום אחר.

כמו כן, חישוב שעות עבודה יכול להתבצע גם באמצעות תגי קרבה. אלה כרטיסים חכמים שיודעים לזהות שהעובד נמצא בסמיכות לשעון והוא אינו צריך להעביר אותו בפועל. מספיק שהוא נכנס בדלת או יוצא ומחזיק את הכרטיס ליד המכשיר, ושעון הנוכחות יזהה את הפעולה. את הכרטיס הזה ניתן לשאת על גבי מדי העבודה עם מתקן מיוחד שעוזר לעובד לשמור על השעון.

קיימת גם דרך לשימוש ביישומון לטלפון הנייד (אפליקציה) לצורך חישוב שעות עבודה. אפשרות זו מתאימה מאוד למי שמפעילים משרד עם מספר סניפים או שיש להם עובדים שמבצעים את המשימות השונות מהבית. האפליקציה יכולה לזהות את המיקום של העובד ולאשרר כי אכן הוא נמצא במקום שבו הוא דיווח. שיטה זו מתאימה גם לנציגי שטח שעוברים מלקוח ללקוח ויכולים להחתים את השעון מערים שונות. אם המעסיק לא משלם על זמן הנסיעה אלא רק על זמן הפגישה, האפליקציה יכולה לזהות שהוא הגיע לבית הלקוח.

חישוב שעות עבודה לצורך מניעת תביעות עתידיות

בישראל, תחום העסקת עובדים לפי חוק שעות עבודה ומנוחה מחייב את המעסיק לשלם עלות שעתית נוספת על שעות נוספות, להעניק לעובד זמן להפסקה ולתעד במדויק את שעות העבודה. במקרה של חילוקי דעות העלולים להגיע לבית הדין לענייני עבודה, חישוב שעות עבודה מסודר ומתועד יכול לסייע לבעל החברה להעיד כי העובד אכן קבל את משכורתו על השעות שבהן שהה במשרד.

בנוסף, עובדים שאינם מגיעים בזמן ומנסים לתבוע קבלת שעות נוספות, לא יוכלו להוכיח את טענותיהם משום שלמעסיק יש דרך להוכיח באיזו דקה בדיוק הגיע העובד למשרד בכל יום.

הנהלת החשבונות הרבה יותר קלה עם חישוב שעות עבודה אוטומטי

כאשר מבצעים חישוב שעות עבודה באמצעות מערכת מתוחכמת של שעון נוכחות מתקדם, אפשר לייצא את כל השעות של עובד במהלך החודש לממשק הנהלת חשבונות או קובץ אקסל. שיטה זו מבטיחה שחשב השכר יוכל לקבל את הדיווח באופן מיטבי, והוא אינו צריך לבצע את החישובים הללו באופן ידני.

ביצוע ידני של חישוב שעות עבודה עשוי לגרום לטעויות רבות והוא גודל מזמנו של מנהל החשבונות. כך, אפשר לחסוך עלויות ולייעל את התהליך.

לסיכום, שעוני נוכחות חכמים מסוגלים לבצע חישובים מורכבים, למנוע הונאות וטעויות ולאפשר לעסק להתנהל במי מנוחות, ללא סיכון של תביעות בגין אי־תשלום שכר על הפסקות, שעות נוספות או ימי חופש. אם אתם עדיין משתמשים בשעון ישן או בקבצי אקסל זה הזמן להתקדם לדור החדש, ולהסתייע בפלאי הטכנולוגיה בתחום.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

הכשרה במקום העבודה

הכשרה במקום העבודה

הכשרה במקום העבודהמעסיקים רבים שולחים את העובד בתחילת העסקתם להכשרה על חשבונם ובתמורה נדרש העובד להתחייב לעבוד במקום העבודה מספר שנים או לשפות כספית את המעסיק אם מתפטר לפני המועד.יש לזה, כמו לכל דבר שני צדדים: צד העובד וצד המעסיק ואפילו צד שלישי: צד ביה"ד לעבודה.מבחינת המעסיק – הוא השקיע…

למאמר המלא >
מתחילים תפקיד חדש? בדקו את תנאי העבודה העתידיים שלכם

מתחילים תפקיד חדש? בדקו את תנאי העבודה העתידיים שלכם

התחלה של עבודה חדשה ובמיוחד אם התפקיד מגיע לאחר תקופת אבטלה ארוכה, עלולה לגרום לכם להתרגש כל כך, עד שתשכחו לבדוק את כל הפרטים הקטנים של החוזה. תנאי העבודה, השכר השעתי, חופשות וכל שאר הנושאים שמהווים חלק בלתי נפרד מתלוש המשכורת שלכם – כל אלו מחייבים תשומת לב כבר בתחילת…

למאמר המלא >
חוק הגנת השכר (תיקון מס' 24)

חוק הגנת השכר (תיקון מס' 24)

חוק הגנת השכר (תיקון מס' 24), התשס"ח-2008ביום 6.7.2008 פורסם חוק הגנת השכר (תיקון מס' 24), התשס"ח-2008, המתקן את חוק הגנת השכר, התשי"ח-1958 (להלן - החוק). להלן עיקרי התיקון (שתחולתו מיום 1.2.2009, למעט אחד מסעיפי העונשין שתחולתו מיום 6.7.2008).פנקס שכר ותלוש שכרמעביד חייב לנהל פנקס שכר ולמסור לכל עובד בכתב תלוש…

למאמר המלא >

מעוניין בהצעת מחיר?

התקשרו 03-7214000

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם