צור קשר/הצעת מחיר

תמיכה טכנית : 03-7214020
טלפון מכירות : 03-7214000

שבוע העבודה בישראל מתקצר ל-42 שעות

1521360621

קיצור שבוע העבודה ל-42 שעות שבועיות

שבוע העבודה בישראל מתקצר בשעה ויעמוד החל מה-1 באפריל 2018 על 42 שעות שבועיות, במקום 43 שעות שבועיות עד כה.

כל זאת בכפוף לצו ההרחבה שנחתם על ידי שר העבודה והרווחה חיים כץ והחיל את ההסכמות שהגיעו אליהם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מול המעסיקים, על כלל העובדים במשק.

המהלך לקיצור שבוע העבודה התאפשר בזכות הסכם קיבוצי כללי שנחתם לפני כשנה בין יו"ר ההסתדרות ניסנקורן לבין יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים שרגא ברוש ואומץ לפני כחודשיים על ידי שר האוצר משה כחלון.


חישוב שכר חודשי לפי 182 שעות עבודה בחודש

השינוי צפוי להיכנס לתוקף כבר בתחילת החודש הקרוב (ב-1 באפריל 2018), כאשר קיצור שבוע העבודה יבוצע ללא הפחתה בשכר והשכר השעתי יחושב מעתה על בסיס של 182 שעות עבודה לחודש, במקום 186 כפי שהיה נהוג עד כה.

משמעות המהלך היא העלאת התעריף השעתי והגדלת ערך השעה לעובדים המשתכרים משכר המינימום.

יצוין כי זו הפעם הראשונה מאז שנת 1995, שהעובדים בישראל נהנים מקיצור שבוע העבודה. בזכות השינוי הנוכחי, הישראלים יעבדו 50 שעות פחות בכל שנה קלנדרית, וזאת כאמור ללא הפחתה בשכרם.

יום העבודה המקוצר בשבוע ייקבע על ידי כל מעסיק, בהתחשב בבקשות ובצרכי העובדים.

לקראת השינוי הצפוי, רצוי שכל בית עסק ירכוש שעון נוכחות התומך בהגדרות מורכבות של הסכמי עבודה שיתמכו בחישוב שעות נוספות בעקבות השינוי הצפוי לקיצור שבוע העבודה. תוכנת jbclock מאפשרת הגדרות שעות נוספות שבועיות של 42 שעות או חישוב שעות נוספות חודשי לפי 182 שעות. ניתן להגדיר גם יום עבודה אחד בשבוע שיהיה קצר יותר בשעה אחת או לחלק את השעה על פני ימי השבוע. אנחנו נבצע את ההגדרות בהסכמים עבורכם וכל זאת, לפי ההגדרות הספציפיות לכל בית עסק.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

עו"ד עדי ינקלביץ, מענה משפטי בדיני עבודה – שעון נוכחות JB Clock

עו"ד עדי ינקלביץ, מענה משפטי בדיני עבודה – שעון נוכחות JB Clock

משרד עו"ד עדי ינקלביץ' הינו משרד בוטיק המתמחה בתחום דיני העבודה בלבד.עו"ד עדי ינקלביץ' עוסקת בתחום מזה כבר כ-20 שנה.המשרד מייצג ארגונים קטנים ובינוניים בבתי הדין האזוריים לעבודה, בערעורים בביה"ד הארצי לעבודה, בגישורים ובבוררויות בסכסוכים במשפט העבודה.בנוסף, מלווה המשרד ארגונים באופן שוטף תוך מתן ייעוץ והצעה לסדר יום חדש בארגון,…

למאמר המלא >
מתחילים תפקיד חדש? בדקו את תנאי העבודה העתידיים שלכם

מתחילים תפקיד חדש? בדקו את תנאי העבודה העתידיים שלכם

התחלה של עבודה חדשה ובמיוחד אם התפקיד מגיע לאחר תקופת אבטלה ארוכה, עלולה לגרום לכם להתרגש כל כך, עד שתשכחו לבדוק את כל הפרטים הקטנים של החוזה. תנאי העבודה, השכר השעתי, חופשות וכל שאר הנושאים שמהווים חלק בלתי נפרד מתלוש המשכורת שלכם – כל אלו מחייבים תשומת לב כבר בתחילת…

למאמר המלא >
ביטוח פנסיוני מקיף בכל המשק

ביטוח פנסיוני מקיף בכל המשק

ביטוח פנסיוני מקיף בכל המשק החל מיום 1/1/08 הוחל בארץ צו הרחבה המחייב את כל המעסיקים לבטח את עובדיהם בפנסיה מקיפה. להלן עיקרי הצו: 1. הצו יחול רק על עובד שאין לו הסדר פנסיוני מיטב. 2. הצו לא יחול על: 2.1 מי שטרם מלאו לו 20 (לאישה 21);2.2 על עובד…

למאמר המלא >

מעוניין בהצעת מחיר?

התקשרו 03-7214000

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם