צור קשר/הצעת מחיר

תמיכה טכנית : 03-7214020
טלפון מכירות : 03-7214000

מעביד אינו רשאי לכפות על עובד התפטרות גם אם העובד סרח לדעתו

1398609708

מעביד אינו רשאי לכפות על עובד התפטרות גם אם העובד סרח לדעתו, ואם חפץ בפיטוריו עליו לערוך לו הליך פיטורים כדין

מעבידים יקרים, שימו לב:

בבית הדין האזורי לעבודה נדון עניינו של סוכן מכירות בחברת טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ, עובד בן 60 אשר הועסק בחברה שנים רבות. הסוכן נחשד ע"י החברה בקבלת טובות הנאה מבתי מרחקת איתם היה בקשרי עובדה. לטענת הסוכן טבע זימנה אותו לחקירה שנמשכה שעות ארוכות, אשר כללה הפחדות ואיומים, שהובילו אותו להודות במעשים שלא עשה מעולם, וכי מיד בסיומה נכנס לחדר מנהל משאבי אנוש בחברה, והציב בפניו שתי אפשרויות: לחתום על מכתב התפטרות ולקבל פיצויי פיטורים או להגיע לשימוע שתוצאותיו ידועות מראש, תוך נטילת הסיכון שלא יקבל פיצויים ויופצו עליו שמועות.

העובד טען בבית הדין כי הוא חתם על מכתב ההתפטרות בלב כבד מאחר שהמנהל לחץ עליו להחליט לאלתר, וכי מספר דקות לאחר מכן, ביקש לחזור בו, אך המנהל סירב בכל תוקף להשיבו לעבודה, גם לא על מנת לערוך לו שימוע טרם פיטורים.

לפיכך, הגיש הסוכן נגד החברה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, במסגרתה ביקש צו שיורה על ביטול ההתפטרות, שלטענתו נעשתה בעקבות הלחץ שהופעל עליו ותוך פגיעה בזכויותיו.

טבע טענה מנגד, כי ממצאי החקירה מעידים כי הסוכן ביצע מעשים חמורים ביותר, וכי החקירה התנהלה ברוגע ועם הפסקות, וניתנה לסוכן ההזדמנות לומר את דברו. לטענתה הסוכן חתם על המכתב מרצונו החופשי ובשיקול דעת, ולפיכך אין כל הצדקה לבטל את התפטרותו.

בית הדין לעבודה פסק כי יש להוקיע את התנהלות טבע כלפי עובד ששירת אותה שנים רבות, כאשר בתום חקירה ארוכה ומתישה הוא נדרש להחליט לאלתר אם הוא מתפטר או לוקח סיכון שלא יקבל פיצויי פיטורים ויפיצו עליו שמועות.

נפסק, כי בנסיבות אלה, ולאור העובדה שהעובד התחרט על מעשיו עוד באותו היום, היה על טבע למחול לו ולאפשר לו לחזור בו מההתפטרות, וזאת מתוקף חובת תום הלב וההגינות שלה, ומתוך כבוד לעובד ותיק שלה.

משלא אפשרה לתובע לחזור בו, ככל הנראה משום שרצתה 'לקפוץ על ההזדמנות "להיפטר" ממנו מבלי לערוך לו שימוע, קבעה השופטת כי טבע היא זו שפיטרה לכאורה את העובד, ומשלא ערכה לו שימוע טרם פיטוריו, ולא נתנה לו הזדמנות ראויה לטעון כנגד האישומים נגדו, בפרט כשהם כה חמורים, היא פגעה בזכויותיו שלא כדין.

לפיכך, הורתה השופטת לטבע לערוך לסוכן שימוע במסגרתו יהא עליה להקשיב לו בלב חפץ, בתום לב ובהגינות, ומתוך כוונה כנה לשקול מחדש את ההחלטה בעניינו. כמו כן קבעה השופטת, כי ההליך העיקרי יתחדש לאחר ההחלטה בשימוע ולאורה.

טבע חויבה בהוצאות של 20 אלף שקל.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כלים שימושיים שיעזרו לנהל עסק באופן אפקטיבי ומדויק

כלים שימושיים שיעזרו לנהל עסק באופן אפקטיבי ומדויק

הטכנולוגיות שלא מפסיקות להשתכלל מאפשרות לבעלי עסקים לנהל אותם בקלות רבה יותר מבעבר, וביעילות גבוהה הרבה יותר. בפרט פשוטים יותר הבקרה על העובדים והמעקב אחרי הנוכחות שלהם, בין אם במקום העבודה עצמו ובין אם לצורך ביצוע עבודה כזו או אחרת הם נמצאים במקומות אחרים, ועוד דוגמה טובה מאוד לכלי שימושי…

למאמר המלא >
החתמת כרטיס של עובד אחר, האם עילה לשלילת פיצויים?

החתמת כרטיס של עובד אחר, האם עילה לשלילת פיצויים?

במידה ומעסיק מעוניינים לפטר עובד עקב כך שהוא החתים כרטיס של עובד אחר, יש לקחת בחשבון כי בכל הנוגע אל שלילת הפיצויים, המעסיק לא יוכל להחליט לבדו שלא לשלם. רק בית דין יוכל לקבוע זאת. למרות זאת, במידה והמעסיק יפנה אל בית הדין, ישנו סיכוי סביר כי תהיה החלטה לפיה…

למאמר המלא >
מתי זכאי עובד לתבוע ולקבל את זכויותיו מבעלי חברות שהעסיקו אותו

מתי זכאי עובד לתבוע ולקבל את זכויותיו מבעלי חברות שהעסיקו אותו

מתי יכול עובד לתבוע במישרין את בעלי החברות שהעסיקו אותו לאחר שהחברות המעסיקות התגלו כחדלות פרעון או סרבו לשלם עבור זכויותיו הסוציאליות של העובד ?רקע אדם מקים לעיתים חברות ומעביר פעילות מחברה לחברה על מנת לחמוק מחובות לנושים, לעובדים ולרשויות המס. מספר עובדים בענפי השמירה והניקיון תבעו את הבעלים ומי…

למאמר המלא >

מעוניין בהצעת מחיר?

התקשרו 03-7214000

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם